Химиците са описали структурата на молекула, която съществува в 126 измерения

Laugh competent angels worship asia highway damn

Наука
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Близо 200 години след като молекулата на бензола е открита от Майкъл Фарадей, изследователите описват сложната й електронна структура.

Една от основните мистерии на химията беше решена благодарение на сътрудничеството на австралийски учени. От 30-те години на миналия век химиците спорят за фундаменталната електронна структура на бензола. През последните години този въпрос стана особено актуален, тъй като бензолът е основата за много оптоелектронни материали. Въпреки че има малко атомни компоненти в молекулата на бензола, неговите електрони съществуват в 126 измерения. Анализ на такава сложна система все още изглеждаше невъзможен, но група учени, публикували своите изследвания в списанието Nature Communications, успяха.
Изследователите приложиха сложен метод, базиран на алгоритъм, за да бензолните молекули да картографират своите вълнови функции във всички 126 измерения. Математическият алгоритъм даде възможност да се раздели пространството на размерите на еквивалентни "плочки", всяка от които съответства на пермутация на позициите на електроните. Особен интерес за учените беше разбирането на въртенето (спина) на електроните. Благодарение на новата техника изследователите успяха да разберат, че електроните в двойни връзки и електроните в единични връзки имат противоположни спинови ориентации. В резултат на това електроните се избягват един друг, намаляват общата енергия на молекулата и по този начин я правят по-стабилна.