Учените откриха защо шоколадът мирише толкова хубаво

Laugh competent angels worship asia highway damn

Наука
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Екип от изследователи анализираха аромата на висококачествени сортове шоколад, за да намерят химикалите, отговорни за приятната миризма.
Причината за апетитния аромат на тъмния шоколад беше разкрита, когато учените точно определиха химичните елементи, отговорни за миризмата. Според ново проучване виновникът са редица химикали, включително тези, които придават характерната миризма на рози. Екип от специалисти, ръководени от Университета в Единбург (Шотландия), проучиха два вида тъмен шоколад. Химикалите, отговорни за миризмата, бяха анализирани чрез екстракция и анализ на стабилни изотопни разредители. Установено е, че различни летливи съединения, пряко свързани с миризма, лесно се превръщат в газ при стайна температура и се смесват с въздуха, който дишаме. Контактът с над 900 обонятелни рецептори ни кара да жадуваме за шоколад.
Печените какаови зърна са богати на бета-йонон, който се съдържа и в парфюмите и етеричните масла, допринасящи за изразена миризма. Изследователите отбелязват, че бета-йонът никога не е бил идентифициран в шоколада. Откритието обяснява защо миризмата на шоколад е толкова привлекателна и може в бъдеще да допринесе за производството на нови сортове шоколад.